نشست تخصصی مالی و بانکداری
26 بهمن 1396
نشست تخصصی مالی و بانکداری

با توجه به کلیدی بودن کارکردهای نهادهای مالی در اشتغال‌زایی و توسعه تولید در چهارچوب اقتصاد مقاومتی نشستی با موضوع بررسی نقش و ظرفیت نهادهای مالی و چالش‌ها و راهکارهای آن با حضور نمایندگان این بخش و دانشگاهیان برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد برگزاری این دست نشست‌های تخصصی با توجه به راهگشا بودن جایگاه و ظرفیت نظام بانکی، نظام بیمه و بازار سرمایه در حل بحران‌های مرتبط با حوزه بیکاری و چالش‌های تولید الزامی است. همچنین چالش‌هایی پیش روی بنگاه‌های تولیدی وجود دارد که راهکاریابی آن نیازمند بررسی‌های همه جانبه و علمی است. نشست مذکور در سالن شورای دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در 28 بهمن‌ماه سال 1396، از ساعت 15 الی 18:30 برای بررسی موضوع اشتغال و تولید از منظر مدیریت مالی و بانکداری برگزار خواهد شد.

محورهای این نشست علمی شامل مباحثی چون جایگاه و نقش نهادهای مالی و نظام بانکی در بهبود اشتغال و تولید، توسعه بازار سرمایه، نقش صنعت بیمه در ارتقا سطح اشتغال و تولید، موانع و چالش های پیش روی تامین مالی بنگاه های تولیدی، راهکارها و اقدامات اساسی جهت اصلاح و بهبود عملکرد نظام مالی خواهد بود. همچنین نمایندگانی از بخش‌ها و نهادهای مختلف مالی کشور به ویژه از بازار سرمایه، صنعت بیمه و بانک‌ها، همچنین از بخش دانشگاهی در این نشست حضور خواهند داشت. از سازمان‌های بورس و اوراق بهادار (دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان)، وزارت راه و شهرسازی (دکتر محمد هاشم بت شکن مشاور وزیر در امور بانکی پولی و عضو هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی)، انجمن حرفه ای صنعت بیمه (دکتر مسعود حجاریان مدیر عامل انجمن)، بانک مسکن (دکتر محمد علی دهقان دهنوی عضو هیات مدیره بانک و هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه طباطبایی) و صاحبنظرانی از هیات علمی گروه مالی و بانکداری دانشگاه علامه (دکتر میثم امیری)، در این نشست حضور خواهند داشت.

در همین روز مجموعه از نشست‌های تخصصی دیگر ذیل همایش مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال برگزار می‌شود که اطلاعات آن در وبسایت  http://npeg.atu.ac.ir/ و کانال تلگرامی https://t.me/npegconference قابل دسترسی است. این همایش و نشست‌های آن توسط دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و حضور در آنها برای عموم آزاد بوده و صرفا ثبت نام در سامانه وبسایت معرفی شده الزامی است.

login